Ga naar hoofdinhoud
Diensten
Kick-off in maart?

VanMoof

Cutting-edge ecommerce technologie voor vooruitstrevend fietsenmerk

VanMoof — Ride the future

Cutting-edge ecommerce technologie voor vooruitstrevend fietsenmerk

  • User interface design
  • Component library
  • Platform architecture
  • Front-end development
  • Magento development
  • Performance optimization
VanMoof portfolio case webshop ontwikkeling Reach Digital
Introductie

Het Nederlandse fietsmerk VanMoof veroverde de wereld met haar innovatieve en iconische design. Reach Digital ontwikkelde de techniek voor een succesvolle lancering van de electrified S2/X2, bouwde de outlet stores, de sorrythieves campagne en een nieuw checkoutproces. In nauwe samenwerking ontwikkelden we de bike configurator en de techniek van VanMoof+, het nieuwe subscripton-model.


Reach Digital — VanMoof
Product Configurator

Configureer jouw VanMoof

VanMoof biedt meerdere modellen en opties. In samenwerking met het designteam ontwikkelden we een intuïtieve productconfigurator, waarmee gebruikers tijdens het aankoopproces aan de hand worden genomen. Met een focus op user experience, microanimaties en instant feedback, visualiseert de configurator real-time de impact van verschillende keuzes op prijs, product(afbeelding) en levertijd.


VanMoof product configurator gebouwd in Magento / Adobe Commerce

Subscriptions

Fietsabonnement VanMoof+

Met de introductie van VanMoof+, worden verschillende modellen aangeboden tegen maandelijkse betaling. We ontwikkelden een abonnementssyteem in Magento, waarmee ‘product plans’ met introductieprijs, hoogte van termijnbetalingen en looptijd kunnen worden opgevoerd. Deze abonnementen integreren naadloos in het bestelproces en facturatie is volledig geautomatiseerd. Door de integratie met Adyen Vault biedt het systeem limiet checks, reserveringen en automatische afschrijvingen via creditcard en iDeal.


Abonnementen functionaliteit implementatie in Magento

Reach Digital — VanMoof
Product launch

Internationale lancering nieuwe modellen

De introductie van nieuwe modellen ging gepaard met een uitgebreide marketingcampagne. We ontwikkelden een geoptimaliseerd afrekenproces, technisch specifiek ontworpen en gebouwd om extreem dataverkeer aan te kunnen. Door het proces in 4 stappen onder te verdelen, vereenvoudigden we de user experience en konden we integreren met My VanMoof voor accountvalidatie. We ontwikkelden een preorder systeem, waarmee betalingen kunnen worden opgesplitst in een preorder-fee en automatische afschrijving bij levering.


Conversieoptimalisatie voor de VanMoof webshop

Component library

VanMoof heeft een uitgesproken visie op user experience en design. Op basis van de bestaande design language kon ons designteam efficiënt bijdragen op het gebied van interface design. Om het developmentproces te versnellen en hogere kwaliteit te behalen, ontwikkelden we een component library. Het resultaat is een consistente, herkenbare look & feel die voor gebruikers intuïtief aanvoelt.

Designpartij Reach Digital samenwerking VanMoof

VanMoof outlet gebouwd in Magento / Adobe Commerce

Development

Magento customization

Om refurbished modellen aan te kunnen bieden, ontwikkelden we op de bestaande backend de meertalige vanmoof outlet. Voor de introductie van VanMoof accessoires, realiseerden we onepagers. Om de beschikbaarheid bij pieken in dataverkeer te kunnen garanderen, is er continu aandacht op performance en implementeerden we Cloudflare. We bouwden de SorryThieves-campagnewebsite als een headless -commerce frontend, met API-integratie voor interactieve componenten.