Ga naar hoofdinhoud
Diensten
Kick-off in april?

Sightful

Innovatief contactlenzen platform voor de Nederlandse en Belgische markt.


Sightful — Innovatief contactlenzen platform
Innovatief contactlenzen platform voor de Nederlandse en Belgische markt.
  • User interface design
  • Component styleguide
  • Platform architecture
  • Front-end development
  • Data import
  • Magento back-end development
  • Search Engine Optimization
Magento webshop voor online optiekwinkel Sightful, portfolio van Reach Digital

Introductie

GrandVision | EssilorLuxottica is wereldwijd marktleider in optiek en opereert in de Benelux met merken als Pearle, EyeWish en GrandOptical. Reach Digital realiseerde het contactlenzen bestelplatform van Sightful, een nieuw merk gericht op de online markt. Met als pronkstuk een geavanceerde, in nauwe samenwerking ontwikkelde, lenzenconfigurator.


Reach Digital — Sightful
Technologie

Optimaal ingerichte architectuur

Sightful heeft focus op automatisering. Het slim inzetten van software maakt dat de organisatie lean kan blijven. Het ecommerce platform is een combinatie van Magento 2, Akeneo, Spotler en informatie uit interne systemen. Alleen gekoppeld met noodzakelijke data.

Ecommerce platform Magento / Adobe Commerce gekoppeld aan Akeneo

User interface

Eenvoudig bestellen

Contactlenzen zijn complexe producten met duizenden mogelijke variaties. Op basis van designsprints realiseerden we de meest eenvoudig te gebruiken lenzenconfigurator. Fundamenteel bleek het zeer expliciet zijn in feedback naar gebruikers, een mobile first focus en het gebruiken van bekende UI patterns. Achter de schermen wordt rekening gehouden met uitzonderingen en onmogelijke configuraties.


Technologie

Magento customization

Om het bestellen van lenzen voor 2 ogen mogelijk te maken, combineren we twee producttypes: bundle en configurable products. Een product in de winkelwagen bestaat uit een bundle product, met daaronder 2 dezelfde configurable products (met individuele configuratie). Bij een order worden er van 2 SKU’s voorraad afgeschreven. Op de bestelling, factuur en verzending toont een product als 1 orderregel.

Maatwerk product configurator in Magento

Reorder functionaliteit voor Magento / Adobe Commerce

Reach Digital — Sightful
Gebruikerservaring

1-klik herbestellen

Herbestellen is supersnel. Op basis van bestelhistorie voorspellen we wanneer klanten hun lenzen hebben opgebruikt. Een herinnerings-email laat klanten met één knop inloggen en verwijst ze naar de checkout. De winkelwagen is automatisch gevuld met het laatstgekochte product en het recept (sterkte, etc.). De klant hoeft alleen nog af te rekenen. De herbestel actie is ook op op relevante momenten in de customer journey


Klantloyaliteit implementeren in Magento

Klantretentie

Sightful beloont trouwe klanten met een klantloyalty systeem. Op basis van regels delen we klanten in op verschillende niveau’s. Aan niveau’s zijn koringsregels gekoppeld. Events binnen Magento zorgen voor progressie binnen de klantloyalty niveau’s. De loyalty status is in diverse systemen bekend en wordt op de juiste momenten binnen de customer journey naar de klant gecommuniceerd.

Klantloyaliteit service implementatie in Magento Open Source

Technologie

Component based development

Door de interface van Sightful te bouwen in componenten, behalen we extra efficiëntie tijdens de ontwikkeling. Componenten zijn herbruikbaar en geisoleerd, waardoor ze robuust werken. Het resultaat is een consistente, herkenbare look & feel die voor gebruikers intuïtief aanvoelt.

Magento maatwerk frontend development

Gebruikerservaring

Razendsnel zoeken

Lensdragers weten niet altijd exact welke merk ze gebruiken. Met grote productfoto's op zowel de cataloguspagina als productpagina, maken we het makkelijk voor hen om hun merk terug te vinden. Met de implementatie van Algolia als zoekfunctie, bieden we de mogelijkheid om te zoeken op merk, productnaam of serie. De search toont resultaten binnen 100 milliseconden.