Adyen is met klanten als Netflix, Facebook, Uber en Spotify 's werelds snelstgroeiende payment service provider. Veel webshops die gebruik maken van Adyen om betalingen af te handelen, zijn gebouwd op Magento. Reach Digital realiseerde in opdracht van Adyen de officiële Adyen Magento Subscription module.
Producten aanbieden in abonnementsvorm (subscription based services) wordt steeds populairder. Klanten van Adyen, zoals Graze en Björn Borg, bieden reeds abonnementen aan via het Adyen betaalplatform. Maar draaien op maatwerk implementaties. Met de Adyen Magento Subscription module is een kant-en-klare oplossing gerealiseerd voor de grote groep Magento klanten van Adyen. Na installatie beschikt een willekeurige Magento webshop over alle benodigde functionaliteit voor het inrichten en verkopen van abonnementen.
De Adyen Magento Subscription module is open source uitgebracht met een OSL licentie. Ontwikkelaars kunnen de module inzetten en aanpassen voor commercieel gebruik. Door de uitgebreide featureset is de abonnementen module geschikt voor zeer uiteenlopende abonnementen. Bijvoorbeeld een koffieabonnement, een abonnement voor een reisproduct of telefoonabonnementen. De module bevat functionaliteit voor het inrichten van speciale abonnementsproducten, weergave van de informatie van een abonnement aan de voorkant en beheer van abonnementen in de backend.
Met de Adyen Magento Subscription module worden SEPA en CreditCard betaalovereenkomsten opgeslagen in Magento, waardoor herhaaldelijk een bedrag kan worden geincasseerd van de klant. De klant hoeft slechts éénmalig zijn bankgegevens of creditcardgegevens in te vullen bij het plaatsen van zijn eerste bestelling. Er is geen actie nodig van de klant om de opvolgende bestellingen te verwerken en betaling te incasseren. Stel indien gewenst verkoop op rekening in als betaalmethode voor vertrouwde klanten.
Bied klantenservice- en backofficemedewerkers de mogelijkheid om de leverdatum, de verzendmethode, het verzendmoment, het factuuradres of het afleveradres van een gepland abonnementsproduct op ieder moment aan te passen. Bijvoorbeeld wanneer een klant op vakantie gaat en een uitgestelde verzending wenst, of midden in een verhuizing zit en zijn nieuwe adresgegevens wil doorgeven.
Bied klantenservice- en backofficemedewerkers de mogelijkheid om abonnementsstatussen en geplande bestellingen te bekijken en te beheren. Abonnementen kunnen worden verwijdererd, geannuleerd, gepauzeerd of weer worden hervat. De Adyen Magento Subscription module biedt inzage in ondernomen acties op abonnementen en aanpassingen van collega’s, optioneel met bijgevoegd commentaar.
Biedt variatie in de samenstelling van abonnementen, de producten die ze bevatten, de prijs en de hoeveelheid. Maak bijvoorbeeld een proefperiode aan, geef een tijdelijke aanbiedingsprijs voor een een bepaald product of stel een kortingscoupon in. Het is mogelijk om éénmalig een extra product aan een bestelling toe te voegen, zonder gevolgen voor het reguliere abonnement. Naar wens kan de keuze voor de bezoeker worden vereenvoudigd door een abonnement(variant) aan de voorkant te verbergen.
Bevorder het gebruiksgemak van de klant bij het voltooien van een bestelling en verlaag de drempel om een abonnement aan te schaffen, door klantenservicemedewerkers de mogelijkheid te bieden om bestellingen te plaatsen en direct betaalovereenkomsten aan te maken. De klant hoeft hierna zelf geen handelingen meer te verrichten.
Bestellingen en facturen worden, op basis van de eigenschappen van een abonnement, automatisch gegenereerd. Door de naadloze integratie met Magento’s standaard werkwijze voor verwerking van bestellingen kan verdere afhandeling op reguliere wijze gebeuren. Het abonnementenoverzicht biedt overzicht op alle ingeplande abonnementen. Twee weken voor uitlevering van een abonnement wordt de bestelling automatisch gegenereerd.