Bij Reach Digital realiseren we nieuwe E-commerce projecten van A tot Z. Op Magento als platform. Magento is open source, schaalbaar en heeft een actieve community. Met core Magento functionaliteit, modules uit de community of intern ontwikkelde modules kunnen we de meest uiteenlopende e-commerce oplossingen realiseren.
De ‘Over ons’ pagina biedt meer informatie over hoe softwareontwikkeling werkt en hoe we werkzaamheden inschatten (begroten).
Over OnsZet Elastic Search en Algolia in om bezoekers van de beste zoekresultaten te voorzien. Deze razendsnelle zoekmachines kunnen onder meer omgaan met typefouten, zoeken op synoniemen, suggereren relevante zoektermen en weergeven direct resultaten wanneer een bezoeker start te typen.
Toon zoekresultaten bij de eerste toetsaanslag, zodat bezoekers instant feedback krijgen tijdens het zoeken. Bied ze sneller resultaat bij het zoeken en extra gemak; ze hoeven lange zoektermen niet volledig uit te schrijven. Frontend innovatie door webshop bouwer Reach Digital.
Meet op basis van webshopstatistieken welke categorie- en filtercombinaties populair zijn en target bezoekers met gerichte, voorgefilterde productselecties. Plaats unieke content op deze pagina’s zodat zoekmachines ze kunnen ranken en ze individueel kunnen scoren in organische zoekresultaten.
Bied bezoekers een overzicht met producten gebaseerd op hun bezoekersgedrag, reeds bezochte categoriepagina’s en productpagina’s.
Bied een eenvoudige productbundel aan op een productdetailpagina, met hierin het desbetreffende product plus accessoires. Maak deze pakketten met producten steeds interessanter door meer korting te bieden bij pakketten met meerdere accessoires. Bespaar tijd door productbundels eenvoudig te genereren met Reach Digital’s intern ontwikkelde bundel-generator.
Stel kortingspercentages in op basis van producteigenschappen, productcategorie of producttype. Agendeer promoties en laat ze actief voor een duur naar keuze. Genereer gepersonaliseerde productcodes voor klanten en verzend ze per e-mail. Beperk kortingscodes tot een specifiek product of bied winkelwagenkorting vanaf een totaalbedrag naar keuze.
Trek bezoekers aan met inhoudelijke artikelen geschreven als blogposts, georganiseerd in categorieën en gearchiveerd per maand. Integreer een lijst met interessante blogberichten op een productpagina of toon een overzicht met recent geschreven berichten op de homepagina. Accepteer reacties van bezoekers en maak delen via social media eenvoudig. Gebruik widgets om blogartikelen te verrijken met productinformatie van een enkel product of een speciaal voor deze blogpost samengestelde productcollectie.
Verbeter de gebruikersvriendelijkheid van het afrekenen door implementatie van een OneStepCheckoutmodule. De checkout bestaat niet langer uit 6 losse stappen, maar uit één pagina met hierop mogelijkheid voor invoer van alle gevraagde informatie zoals factuuradres, verzendadres, betaalmethoden en verzendmethode.
Voorzie producten in uw catalogus en op de productpagina van labels naar keuze om te communiceren dat ze bijvoorbeeld nieuw zijn, populair, meest verkocht of in de uitverkoop. Geef kleur aan de labels om ze herkenbaar te maken voor bezoekers en toon bijvoorbeeld direct het verschil in percentage tussen oorspronkelijke en uitverkoopprijs. Labels kunnen naar wens worden getoond in combinatie met catalogus promoties of winkelwagen promotieregels.
Stel collecties met producten samen en plaats ze op een zelf gekozen locatie in de webshop. Betitel ze als populaire producten, bestsellers, meest bekeken of meest verkocht. Geef het lijstje bijvoorbeeld weer op de homepagina, de productpagina, op de winkelwagenpagina of op de bestelling-succespagina.
Laat bezoekers bestellingen plaatsen zonder ze te vragen een account aan te maken. Een naam, e-mailadres en adresgegevens zijn voldoende.
Beloon bezoekers in de vorm van winkeltegoed of vereenvoudig retentie (herhaalaankoop) door het aanbieden van winkeltegoed als betaalmethode. Alle mutaties zijn voor zowel klant als administratief medewerker inzichtelijk.
Toon een klok die aftelt tot het moment waarop de verzendpartner de zending van de dag komt ophalen. Stimuleer bezoekers hun bestelling vandaag nog te plaatsen, zodat het met de eerst volgende zending mee kan.
Kies voor een pagina-url structuur die goed leesbaar is voor zowel bezoekers als zoekmachine. Dit helpt bezoekers die de pagina bezoeken via een link naar de webshop - bijvoorbeeld geplaatst via social media - in te schatten welke pagina ze kunnen verwachten én draagt bij aan een betere score in zoekmachines. Kies naar eigen inzicht de volgorde waarin catalogus-filters in de url worden opgenomen en schrijf parameter aanduidende segmenten in de primaire taal van de webshop.
De metabeschrijving is de eerste tekst die een bezoeker leest als beschrijvende tekst van een webpagina in de zoekresultaten van bijvoorbeeld Google. Schrijf zoekmachinegeoptimaliseerde en voor gebruikers informatieve metabeschrijvingen en -titels voor alle mogelijke pagina’s van de webshop. Inclusief de homepagina, productpagina’s, categoriepagina’s of zelfs cataloguspagina’s met toegepaste assortimentfilters.
Toon de klantbeoordeling van een artikel op uw webshop direct in de zoekresultaten (sterretjes bij een zoekresultaat), of laat de zoekmachine de breadcrumb van uw pagina of de foto van een blogpostauteur weergeven. Met de implementatie van schema.org micro formats, ook wel rich snippets, wordt de inhoud van een pagina extra duidelijk gespecifieerd, waardoor zoekmachines de zoekresultaten van uw webshop met deze informatie kunnen verrijken.
Concentreer uw zoekmachineautoriteit door de indexeringsmogelijkheden van toegepaste filtercombinaties op cataloguspagina’s per filter te configureren. Voorkom dat Google teveel pagina’s van uw webshop indexeert. Configureer uw webshop zo dat bijvoorbeeld alleen toegepaste merkfilters mogen worden geïndexeerd en cataloguspagina’s met toegepaste filters als maat, kleur of gewicht worden genegeerd. Uw pagina scoort dan goed op pagina’s met een url als /merk/nike, maar generieke pagina’s als /maat/42/kleur/rood/print/zonder-print/ worden niet in zoekresultaten opgenomen.
Schrijf unieke content voor populaire toegepaste filtercombinaties op de catalogus. Concentreer uw adwords campagne en zoekmachine marketing activiteiten op een pagina als /electronica/monitoren/afmeting/23inch/merk/samsung/ als uit statistieken blijkt dat deze pagina goed wordt bezocht of concentreer deze activiteiten op vergelijkbare pagina’s om meer gelijkgestemde bezoekers aan te trekken.
Stuur bezoekers in hun bladergedrag door het uniek opmaken van categorie landingspages; zoals pagina’s ‘blaasinstrumenten’, ‘houten-blaasinstrumenten’ en ‘tenorsaxofoon in de hiërarchie /blaasinstrumenten/houten-blaasinstrumenten/tenorsaxofoon/. Iedere pagina in de content-hiërarchie is hiervoor in te zetten en biedt extra canvas voor unieke content. Ze zijn individueel te targetten met Google Adwords Campagnes. Gebruik de ruimte op deze pagina’s ook om populaire producten in een categorie te etaleren of bezoekers te informeren over een actie die alleen van toepassing is op deze categorie artikelen.
Publiceer uw productassortiment op productvergelijking-websites zoals beslist.nl, kieskeurig.nl, bol.com, tweakers.net, vergelijk.nl of marktplaats.nl. Configureer de automatisch vernieuwde feed op basis van relevante productattributen en kies er zonodig voor om de feed te beperken tot een specifieke productcategorie. Stel een automatisch vernieuwende feed in voor Google Adwords en adveerteer productspecifiek.
Verweef social media op slimme wijze met uw webshop en gebruik deze kanalen om nieuwe bezoekers aan te trekken. Beloon bezoekers voor het sharen van hun aankoop via social media met tegen korting inwisselbare punten. Laat bezoekers inloggen met hun facebook account en toon een facebook activiteitenstream op uw webshop. Publiceer nieuwe producten op eenvoudige manier op twitter en pinterest.
Staan producten in verschillende categorieën tegelijkertijd? Zorg dan dat alle linkjuice (zoekmachineautoriteit) wordt verzameld op de unieke url van het product en voorkom verspreiding over verschillende pagina’s met dezelfde content. Voorkom deze en andere gevallen van duplicate content door het configureren van canonical URL’s.
Voorkom een daling in zoekmachinescore en -autoriteit bij overgang van de oude naar de nieuwe webshop door op basis van onze slimme algoritmes product- en categorie-urls te redirecten naar hun nieuwe, hervormde url.
Laat uw pagina’s optimaal indexeren door semantisch correcte DOM-structuur. Voorkom dat zoekmachines stoppen met crawlen van de content op uw pagina nog voordat ze bij de inhoudelijk waardevolle teksten komen door onze content-first ontwikkelwijze.
Zet bij omvangrijke catalogussen onze slimme content-genereer-algoritmes in om unieke teksten voor cataloguspagina’s te genereren op basis van steekwoorden en variabelen. De teksten kunnen niet concurreren met unieke teksten, maar bieden de bezoeker wél de informatie die ze nodig hebben én de zoekmachines extra materiaal. Een goed startpunt voor overgang van oude naar nieuwe webshop. Een maatwerk functionaliteit van webshop bouwer Reach Digital.
Blijf top of mind door bezoekers na het verlaten van uw webshop banners met de door hun bekeken artikelen te tonen. Retarketing, ook wel remarketing, is het zetten van een cookie die relevante bezoekinformatie (niet-persoonlijke informatie) tijdens het bezoek van uw webshop opslaat en gebruikt om advertentieruimte op andere websites in te vullen met gerichte beeldadvertenties. Advertenties die bijvoorbeeld de laatste artikelen tonen en bijvoorbeeld een extra korting op een product geven.
Koppel winkelverkoop aan uw webshopklanten, handel webshopretouren af in de winkel, maak bestelgeschiedenis van klanten via de webshop inzichtelijk of print gepersonaliseerde kortingscodes op de kassabon. Omni-channel retailing is het aanbieden van een integrale winkelervaring verspreid over alle verkoop- en informatiekanalen. Omnichannel retailing bestaat uit centralisering van informatievoorziening, prijsstrategie, klantondersteuning, marketing en actiebeleid.
Grote merken meten dat meer dan een kwart van hun bezoekers zich mobiel oriënteert*. Een mobiel of responsive design van uw webshop betekent een optimale ervaring met uw merk bij mobiel gebruik. Serveer sneller ladende pagina’s, beter leesbare teksten, verberg irrelevante content, voorkom onnodig scrollen en integreer een voor mobiel geschikte betaalmethode als Paypal. Maak het uw bezoekers eenvoudig om kennis te maken met uw merk tijdens het reizen of zittend op de bank met een tablet.
Vergroot het bereik van uw online verkoop door uw producten op te nemen in het assortiment van bol.com, of te etaleren in een eBay-winkel. Productinformatie waaronder productbeschrijving, afbeeldingen, voorraad en prijs worden automatisch gesynchroniseerd. Bestellingen via deze kanalen kunnen door administratief medewerkers op gebruikelijke wijze worden verwerkt, evenals communicatie met de klant of het verwerken van retouren.
Elimineer telefoon- en faxbestellingen en stroomlijn het inkooporderproces van zakelijke klanten door ze op een afgeschermde webshopomgeving te laten bestellen. Gebruik prijsstaffels om korting te bieden op grote orders, verwerk prijsafspraken met behulp van klantgroepen en bied zakelijke klanten de mogelijkheid om te betalen op factuur. Bied een productfeed om het publiceren van productinformatie via bijvoorbeeld een eigen webshop voor zakelijke klanten te vereenvoudigen en bied dropship-faciliteiten om bestellingen direct naar de eindklant van uw zakelijke partner te verzenden.
Koppel winkelverkopen met uw webshopverkopen. Plaats bestellingen direct onder de account van een klant indien deze zich eerder heeft geregistreerd op de webshop. Centraliseer de bestelgeschiedenis van de klant en maak deze inzichtelijk via de webshopaccount. Trek klanten over de streep door winkelverkopers een webshopaccount voor ze aan te laten maken en producten - met eventuele extra korting - klaar te zetten in hun winkelwagen.
Rol meerdere webshops uit op hetzelfde platform en maak onderscheid in productaanbod, content, functionaliteit en grafisch ontwerp. Draai een business to business inkoopwebshop voor uw zakelijke klanten naast een webshop gericht op consumenten, benaderbaar via verschillende domeinnamen. Rol webshops uit met eigen domeinnaam en design, om verschillende huismerken op eigen wijze in de markt te zetten, maar verzamel bestellingen en klanten in één centraal systeem.
Bedien de internationale klant met een webshop in zijn moedertaal. Vertaal productbeschrijvingen, producttitels en tekstpagina’s. Geef de bezoeker de keuze om te betalen met in zijn land populaire betaalmethoden. Het is mogelijk om het productaanbod per land af te stemmen en landspecifieke BTW tarieven te hanteren. Een taalspecifeke webshop kan van een eigen domeinnaam worden voorzien, zodat ranking telt voor bezoekers uit dit land en content (ten behoeve van zoekmachineoptimalisatie) kan worden afgestemd op de doelgroep.
Zet uw webshop in als zelfstandig opererend verkoopkanaal, of integreer met uw huidige bedrijfsprocessen door een koppeling met uw ERP systeem. Communiceer bestellingen naar bijvoorbeeld UNIT4 multivers, Accountview, OpenERP, Microsoft Dynamics NAV, SAP of Afas en registreer na afhandeling de status terug naar de webshop. Synchroniseer productinformatie en klantprofielen tussen ERP oplossing en online platform. Een maatwerk functionaliteit van magento webshop bouwer Reach Digital.
Zet social media in om verkopen en mond-tot-mond reclame te stimuleren vanuit uw fanbase. Beloon het delen van aankopen via sociale media met in de webshop inwisselbare kortingspunten of bied op eenvoudige manier exclusieve producten aan via social media kanalen. Integreer user generated content, zoals foto’s van instagram, in uw webshop of publiceer uw productassortiment op social product discovery platformen als Pinterest en Fab.
Bied partners de mogelijkheid om uw artikelen uit uw productassortiment te verkopen in ruil voor commissie. Kies voor een geïntegreerde oplossing in uw webshop - u heeft zelf controle over beloon-constructie en uitbetaling - of koppel met de affiliatenetwerken van partijen als Zanox / M4N, DaisyCon, Tradetracker of Affilinet (Cleafs). Het is tevens mogelijk om affiliatemarketing voor particulieren mogelijk te maken; ze delen producten via social media en ontvangen een beloning in de vorm van een korting op hun volgende aankoop.
Zet automatische e-mailmarketing in om na een (ingelogd)bezoek aan de webshop of het plaatsen van een bestelling de interactie met de klant in leven te houden. Stuur 30 dagen na het laatste bezoek een ‘We missen u’-email of e-mail 10 dagen na het winkelen een verlaten-winkelwagen overzicht. Stuur periodiek een ‘uw verpakking is bijna leeg’-herinnering wanneer er fast-moving consumer goods zijn afgenomen (zoals inktcartridges, voeding, toiletartikelen of cosmetica). Zet in op het top-of-mind blijven bij uw klanten of stimuleer herhaalaankopen.
Online georiënteerde klanten zijn goed onderwezen. Het onderscheiden van de concurrent in de vorm van unieke product-content kan een opgave zijn. Gebruik de ervaring en diepgaande productkennis van uw verkopers en vertegenwoordigers om in de vorm expertreviews de klant van een persoonlijk aankoopadvies te voorzien. Toon expertreviews op de productpagina’s, verwerk de rating van uw medewerkers in de productcatalogus of toon een overzicht op de home-pagina van uw webshop. Een maatwerk functionaliteit van webshop bouwer Reach Digital.
Zet een online platform neer dat niet alleen de functie van extra verkoopkanaal vervult, maar tevens partnerbedrijven in uw netwerk de mogelijkheid biedt hun producten online te verkopen. Kies voor het vermengen van het third-party productaanbod met uw eigen assortiment - bezoekers kunnen niet herkennen wat de oorsprong is van artikelen - of vermeld bij welke leverancier een artikel vandaan komt. Laat partners hun eigen assortiment beheren en bestellingen verwerken, of verzend bestellingen per e-mail naar uw partners. Betaal uw partners maandelijks uit via geïntegreerde betaalmethoden.
Over heel 2013 betaalden Nederlanders 142 miljoen keer online via iDeal, met een totaalwaarde van 10,8 miljard euro*. iDeal als betaalmethode aanbieden is voor de Nederlandse markt belangrijk en kan via een directe implementatie met uw zakelijke bank óf via een Payment Service Provider. Succesvolle betalingen worden automatisch teruggekoppeld naar uw webshop, waardoor het betaalproces volledig automatisch kan verlopen. Vraag ook naar de mogelijkheden van achteraf betalen via iDeal op basis van Pay by Mail.
Kies voor een Payment Service Providers als Ogone, Multisafepay, Adyen, Buckaroo, Docdata, Multisafepay, Mollie of Sisow als naast het aanbieden van iDeal het aanbieden van meerdere andere betaalmethoden een wens is. Bijvoorbeeld achteraf betalen (op factuur betalen), Mister Cash, Bankoverschrijving, Creditcard (VISA, Mastercard, Maestro), Giropay, Sofort Banking, etc. Biedt selecte betaalmethoden aan per storeview (land) in het geval van een multistore-setup.
Benadruk product scarcity en exclusiviteit door producten te veilen. Meebieden is alleen mogelijk voor ingelogde gebruikers en de volledige biedgeschiedenis van klanten is terug te zien na het inloggen. Klanten hebben de mogelijkheid om een auto-bid in te stellen (automatisch bieden) die de laagst geboden prijs met een zelf in te stellen interval verhoogt. Stel een minimum prijsverhoging in en een minimum verkoopprijs. Na het winnen van een veilingstuk, krijgt de winnende klant als enige de mogelijkheid om het product in zijn winkelwagen te plaaten. Bestellen en betalen kan vervolgens op normale wijze, of eventueel via een speciaal voor deze klantgroep geldende betaalmethode als 'betalen op factuur'.
Biedt uw supportmedewerkers de mogelijkheid om direct via Magento met uw klanten mee te kijken en ze te helpen bij het plaatsen van hun aankoop. Medewerkers hebben de mogelijkheid om een bestelling aan te maken voor klanten, direct onder hun account, of kunnen vanuit de backend eenvoudig de winkelwagen van de klant vullen. Het is mogelijk om de twijfelende klant een speciale prijs aan te bieden, en deze - terwijl de klant wacht - toe te passen op zijn bestelling. Mocht een klant een vraag hebben over de status van zijn bestelling, dan is het voor helpdeskmedewerkers eenvoudig om vanuit het adminpanel van Magento de besteling van de klant op te zoeken (zoek in het klantoverzicht bijvoorbeeld op naam, emailadres, of telefoonnummer) en uit te zoeken waar het mis is gegaan. Met een druk op de knop wordt daarnaast de factuur of de verzendbevestiging met track en trace gegevens opnieuw verzonden.
Laat klanten vragen stellen over uw product of dienstverlening via een geïntegreerde livechat functionaliteit op uw webshop, zodat uw webshop direct als centraal communicatiepunt wordt ingezet. Uw supportmedewerkers zien de vragen van online klanten binnenkomen in de supportsoftware van Zendesk of Kayako, net als vragen die ze hebben gesteld via hun persoonlijke accountpagina's. Binnen de gekozen helpdesksoftware kan een medewerker een bericht in de inbox op zich nemen (claimen), beantwoorden, van status veranderen of doorzetten naar een collega. Klanten kunnen hun vragen (tickets) inzien via hun accountsectie, of kunnen direct per email reageren op de e-mailnotificaties van de systemen.