Reach Digital is Magento professional partner, de vereiste status voor het implementeren van Magento 2 Enterprise webshops. Magento Enterprise - de gelicenseerde versie van Magento - biedt oplossingen voor e-commerce vraagstukken met hoge eisen omtrent performance en integratie met retail. En biedt functionaliteit exclusief beschikbaar voor Magento Enterprise ontwikkelaars.
De Magento 2 Community (onlangs gerebrand naar Magento Open Source) pagina bevat een overzicht van de Community features
M2 CommunityCreëer gepersonaliseerde webshopbelevingen die de conversie verhogen door content en promoties dynamisch te tonen gebaseerd op eigenschappen als klantadres, bestelgeschiedenis, winkelwagen-inhoud, wish-list producten en meer. Aan onbekende bezoekers kan ook gerichte content zoals bijvoorbeeld gerelateerde producten getoond worden op basis op eigenschappen als bekeken producten, producten in winkelwagen, bezoeker locatie etc.
Stel geautomatiseerde regels in om te bepalen welke producten gepresenteerd moeten worden als up-sells, cross-sells en gerelateerde producten aan verschillende klantsegmenten. Deze regels zijn eenvoudig in te stellen via een ingebouwde interface en met behulp van specifieke voorwaarden. Op deze manier kunnen klantspecifieke productsuggesties gedaan worden om de klant aan te moedigen additionele aankopen te doen en zo de gemiddelde orderwaarde te verhogen.
De Magento 2 Enterprise Edition integreert met SOLR. Dit is een standalone, enterprise-niveau zoek server die zorgt voor verbeterde zoek performance en relevantie. SOLR kan suggesties herkennen en aanbieden voor verkeerd gespelde zoektermen, synoniemen gebruiken, en attributen verschillende waardes toekennen. Ook kan het zoekresultaten genereren voor layered navigation. In versie 2.1 van Magento Enterprise zal SOLR vervangen worden door Elastic Search.
Verhoog de conversie en verminder de tijd die nodig is om product categoriepagina’s te optimaliseren met een handige feature genaamd Visual Merchandiser. Positioneer producten handmatig door middel van een simpele drag-and-drop interface. Gebruik geautomatiseerde sorteerregels om categorie pagina’s op de magento 2 webshop te organiseren. Ook kan met de visuele Merchandizer tijd bespaard worden door automatisch producten toe te wijzen aan bepaalde categorieën met behulp van vooraf ingestelde regels, door categorieën te klonen, of door dynamische categorieën te creëren zoals “nieuwe producten” of “aanbiedingen” met behulp van productattributen.
Verhoog het aantal aankopen door email reminders te automatiseren voor klanten met verlaten winkelwagens of wish lists. Email reminder campagnes kunnen getriggerd worden op basis van een breed scala aan voorwaarden, zoals hoe lang geleden een winkelwagen of wish list is achtergelaten, de totale waarde in de winkelwagen of specifieke producten in de winkelwagen. Ook kunnen er actiecodes automatisch in de email reminders worden meegestuurd om bezoekers aan te moedigen terug te gaan naar de webshop.
De Magento 2 Enterprise Edition bevat CMS verbeteringen die helpen om content te creëren die de webshopeigenaar apart zet van de concurrentie, de zichtbaarheid in zoekmachines verhoogt, en de klanten ondersteunt. Het CMS bevat een WYSIWYG (“What You See Is What You Get”) editor en een hierarchie systeem voor pagina’s om content pagina’s te organiseren en pagination, navigatie en menu’s toe te voegen. Creeer meerdere versies van een pagina, track de versie historie, en herstel vorige versies als dat nodig is. Ook kunnen er machtigingen worden ingesteld om te bepalen welke gebruikers content kunnen maken en publiceren.
Neem marketinginspanningen en gepersonaliseerde verkoop nog een stap verder door gemakkelijk nieuwe klantattributen toe te voegen aan klantprofielen zoals geslacht, geboortedatum, alternatieve telefoonnummers etc. Deze attributen kunnen daarna worden gebruikt om nieuwe of geavanceerdere klantsegmenten te creëren voor gepersonaliseerde marketing campagnes en content.
Bied de meest gewaardeerde klanten exclusieve winkelervaringen aan met een privé of flash sale webshop pagina. Er kan bepaald worden hoe lang de pagina beschikbaar is en wie er uitgenodigd is om deel te nemen. Interesse kan worden verhoogd door klanten toe te staan vrienden uit te nodigen om ook deel te nemen en door een countdown timer te tonen die aftelt naar het einde van de pagina actie.
Stel klanten in staat om cadeaulijsten te maken voor speciale gelegenheden zoals geboortes, trouwerijen en verjaardagen. Geautomatiseerde e-mails en register zoek opties maken het makkelijk voor vrienden en familie om de cadeaulijst in te zien. Er kan bijgehouden worden welke producten zijn aangeschaft, het overblijvende aantal producten en updates verzenden naar de eigenaar van de lijst wanneer er nieuwe producten zijn aangeschaft.
Bepaal welke producten en categorieën elk klantsegment kan zien en welke producten ze kunnen aanschaffen. B2B webshops gebruiken deze feature vaak om maatwerk sets van producten te kunnen laten zien aan verschillende accounts. Enkel te implementeren als Magento Enterprise ontwikkelaar.
Klanten kunnen op meerdere wensenlijstjes producten opslaan en kopiëren of verplaatsen tussen lijsten. Ze kunnen hun wensenlijstjes ook publiek maken zodat ze doorzoekbaar zijn voor iedereen. De lijstjes kunnen ook beoordeeld worden door middel van reviews.
Geef klanten de mogelijkheid om fysieke en virtuele cadeaubonnen / vouchers te kopen voor de webshop en de optie om individuele producten in te laten pakken tijdens de check-out. Administrators van de webshop kunnen eenvoudig de prijzen en belastingen configureren voor de cadeau inpak opties.
De Magento 2 Enterprise Edition stelt elke masterdatabase in staat om meerdere slave databases te hebben om leesbewerkingen te kunnen schalen.
Verhoog productiviteit met een schaalbare Magento Admin die gelijktijdige en instant products voor grote teams toe staat.
Klanten kunnen de status van bestaande orders tracken in de webshop zelf zonder te hoeven inloggen in hun account door middel van unieke links of ordernummers.
Creëer meerdere administratieve rollen om te beheren wie product prijzen en promoties kan inzien en aanpassen. Verschillende admins kunnen verschillende rechten worden toegewezen voor bijvoorbeeld een specifieke site, een set van sites, en de geassocieerde data daarvan als meerdere merken of business units gebruik maken van dezelfde Magento omgeving.
Schaal de database laag van de Magento applicatie door aparte master databases te gebruiken om Checkout, Order Management, en product data te ondersteunen. Deze verdeling geeft mogelijkheid om verschillende functionaliteiten van elkaar te isoleren en onafhankelijk te schalen om aan verschillende belastingeisen te voldoen.
Magento 2 Enterprise heeft een nieuw ‘job queue framework’ gebaseerd op Rabbit MQ die in staat is opdrachten asynchroon te verwerken door gebruik te maken van aparte bronnen voor geoptimaliseerde performance. Momenteel wordt het gebruikt voor uitgestelde voorraad updates, maar verwacht wordt dat het ook het verzenden van e-mails, indexering, en order invoer zal gaan ondersteunen in toekomstige versies van Magento 2 Enterprise webshops.
Stroomlijn het orderproces, vooral voor B2B klanten, door ze in staat te stellen om een lijst van SKU’s (“Stock Keeping Unit”) in te voeren zonder dat ze naar de productpagina’s hoeven te gaan. Dit simplificeert grote orders, terugkerende orders en orders gebaseerd op een offline catalogus.
Media bestanden kunnen worden opgeslagen in een database op een database server of op een ‘content delivery network’ (CDN) in plaats van het opslaan op een bestandssysteem van de web server. Dit resulteert in snellere pagina-laad tijden en minder activiteit op de server.
Archiveer orders na een configureerbare tijdsperiode om webshop-performance te verbeteren en efficiëntie in store management te verbeteren. Orders zijn wel nog steeds beschikbaar voor Admin gebruikers en klanten nadat ze zijn gearchiveerd. Exclusief te implementeren als Magento Enterprise ontwikkelaar.
Door middel van de optionele uitgestelde voorraadupdate-configuratie kunnen er geen orders worden gemist tijdens drukke periodes. Uitgestelde voorraadupdates voor individuele producten of de gehele webshop maken gebruik van het nieuwe ‘job queue framework’ om voorraadaantalen asynchroon te updaten terwijl orders worden geplaatst om de doorvoersnelheid te verbeteren.
RMA kan gebruikt worden om retours efficiënter te maken voor de eigenaar en de klant. Klanten kunnen een retour aanvragen direct in de webshop en verzoeken voor retour, inwisselen, restitutie en winkelkrediet kunnen verwerkt en geautoriseerd worden direct vanuit het Admin panel. Als een retour is geaccepteerd wordt er automatisch een e-email gestuurd naar de klant met instructies voor het retourneren van het product en het uitprinten van het verzendlabel.
Gebruik Google Tag Manager om snel tracking tags toe te voegen aan een Magento 2 webshop om bezoekers te meten, personalisatie, search engine marketing, retargeting, en andere marketing programma’s. Tags kunnen beheerd worden door middel van eenvoudige web interface. Google Tag Manager kan ook gebruikt om direct data en events over te zetten naar Google Analytics Enhanced Ecommerce en andere third-party analytics oplossingen voor verbeterde business insights.
Importeer en exporteer product catalogus data zowel lokaal als van remote FTP servers. Er kan geconfigureerd worden voor error handling, status rapporten en backups.
Genereer een uitgebreid systeemrapport met details van de Apache versie, MySQL instellingen, gebruikte extensies, database corruption status, en veel meer zodat support teams benodigde informatie kunnen inzien en snel technische issues kunnen diagnosticeren en kunnen oplossen.
Alle administrator backend activiteiten kunnen getracked en gereviewed worden met de mogelijkheid om elke actie, de naam van gebruiker die de actie heeft uitgevoerd, de datum en of het een succes of een failure was te zien.
De Enterprise Edition van Magento 2 bevat sterke data encryptie gebaseerd op AES-256 en hashing gebaseerd op SHA-256. Ook biedt het een veiliger admin login panel proces met strengere wachtwoord eisen en account lockout om het raden van wachtwoorden tegen te gaan. Ook kunnen database keys eenvoudig worden gemanaged en geüpdatet worden.
Verminder de benodigde ontwikkeltijd en time to market bij het creëren van native webshop applicaties in iOS en Android met de Magento 2 Mobile SDK. De SDK bevat een complete library van resources, een API om de applicatie te koppelen aan een Magento 2 webshop, en support voor alle key Magento features. Het biedt ook volledig functionerende iOS en Android voorbeeld apps die aangepast kunnen worden om het developmentproces te versnellen.
Bouw klantloyaliteit op met behulp van speciale beloningsprogramma’s. Punten kunnen uitgereikt worden voor aankopen, het registeren van een klant account, inschrijven voor de nieuwsbrief, product reviews en meer. De regels voor het inwisselen van de punten zijn configureerbaar, er kan bijvoorbeeld een maximum worden ingesteld of er kan worden bepaald wanneer punten verlopen. Te implementeren als Magento Enterprise ontwikkelaar.
Reik persoonlijke winkelkredieten uit aan klantaccounts. Ook kan de terugbetaling van een order worden omgezet in winkelkrediet of virtuele cadeaubonnen die gebruikt kunnen worden voor toekomstige aankopen.
Magento Enterprise ondersteunt integraties ‘out-of-the-box’ met additionele betaalkoppelingen waaronder PayPal, CyberSource en WorldPay.